18.08.2015 Pierwsze prace na sprzęcie!


W środę, korzystajac z ferii zimowych grupa szybowników zebrała się w celu rozpoczęcia przygotowań do sezonu szybowcowego. Przenieśliśmy Juniora który czeka na naprawę kabinki, z krytej przyczepy na Krakusa. Pozwoli nam to wykorzystać kryta przyczepę jako hangar dla szybowców dopóki w hangarze na czas zimy stoja nasze poczciwe Antki - samoloty AN-2. Następnie zrobiliśmy generalne porzadki w naszej spadochroniarni. Aktualnie świeci czystościa i świeżościa i jest gotowa na przyjęcie nowego sprzętu. (już w marcu!) W piatek planowany jest kolejny roboczy dzień. Już tylko chwile dziela nas od powiedzenia przez radio: "Pirat gotów"

Do miłego!

Czytaj więcej...

10.02.2015 Jak wygląda szkolenie szybowcowe?

Szybowcowe szkolenie podstawowe to początek kariery każdego pilota. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże wam zrozumieć zasady prowadzenia szkolenia teoretycznego i praktycznego w naszym aeroklubie.

            Kandydat na szybownika musi spełniać kilka niezbędnych warunków by mógł zacząć swoją przygodę z lotnictwem. Są to:

  • WIEK – Minimum 14 lat w dniu rozpoczęcia szkolenia praktycznego.
  • CHĘCI – Cnota każdego prawdziwego szybownika

Szkolenie teoretyczne obejmuje 60 godzin wykładów, podczas których uczniowie poszerzają swoją wiedzę z zakresu meteorologii, prawa lotniczego, nawigacji i innych dziedzin lotniczego rzemiosła.

Czytaj więcej...

6.02.2015 Wirtualne szybowanie

Condor: The Competition Soaring Simulator

Jest to symulator lotu szybowcem stworzony, aby maksymalnie odwzorować emocje jakie towarzyszą pilotom  startującym  wyczynowo w zawodach szybowcowych. Nacisk postawiono na jak najwierniejsze odwzorowanie fizyki lotu oraz trójwymiarowego modelu pogodowego, który pozwoli oddać wiernie współzawodnictwo w zawodach oraz możliwość doskonalenia taktyki przelotowej w konkurencjach.

Kiedy zaczynałem zabawę z tym symulatorem w 2010 nie wiedziałem zbytnio dużo o szybownictwie o ile cokolwiek. Interesowałem się od małego lotnictwem, modelarstwem natomiast moja wiedza o statkach powietrznych jakimi są szybowce była nieduża i ograniczała się głównie do spoglądania w niebo kiedy to przypadkowo zobaczyłem np. ciągnięty na holu szybowiec przez Wilgę. Samolotami sie interesowałem i wiedziałem że jest to PZL 104 Wilga, natomiast jaki to był szybowiec to nie miałem pojęcia pomimo, że jeździłem gdzieś od 13 roku życia na pokazy Air Show w Radomiu,  no ale jakoś szybowce nie były tam tematem przewodnim i nie zapadły mi w pamięć. Pamiętam jak któregoś upalnego lata mógł być to rok 2008 lub 2009 nie wiem, leżąc na plaży nad zalewem w Cedzynie z dziewczyną zobaczyłem lecącą w naszym kierunku Wilgę z szybowcem ciągniętym za sobą i powiedziałem: "zobacz kochanie Wilga ciągnie szybowiec zaraz będą nad nami...ale taki pilot ma fajnie, zobaczysz też kiedyś takim pilotem będę szybowca i tak samo tu będę leciał"....

Czytaj więcej...

31.01.2015 Podsumowanie Zebrania Sekcji Szybowcowej

 

W sobotę 31 stycznia odbyło się długo wyczekiwane Wyborcze Zebranie Sekcji Szybowcowej. Niestety frekwencja nie dopisała, stawiło się jedynie 16 członków sekcji. Zebranie przebiegło szybko i bez przestojów. Z 4 kandydatów, sekcja wybrała nowy, 3-osobowy zarzad sekcji w następujacym składzie:

Jan Jawornik - Przewodniczacy Sekcji Szybowcowej

Jacek Sobczyk - Zastępca Przewodniczacego Sekcji Szybowcowej

Bartłomiej Żesławski - Sekretarz i Skarbnik Sekcji Szybowcowej

 


Następnie odbyła się dyskusja nad celami dla nowego zarzadu oraz nad celami całej sekcji. Najbardziej znaczacym wnioskiem było: LATAĆ I LATAĆ WIĘCEJ. Jako główne merytoryczne cele na najbliższe lata ustalono:
- Wnikliwa analiza kosztów obsługi szybowców
- Poprawienie warunków szkolenia do licencji szybowcowej
- Rozbudowa zawartości strony www
- Zwiększenie wykorzystywania wyciagarki poprzez przeszkolenie personelu.
- Współpraca wszystkich sekcji przy organizacji pikniku z okazji 70 lecia AKi

Po oficjalnej części zebrania mieliśmy okazję posłuchać ponad 2h opowieści o szybowcowej wyprawie do Namibii naszego kolegi Arkadiusza Stefańczyka. Cała historia okraszona zapierajacymi dech w piersiach zdjęciami trzymała wszystkich w uwadze. Padło wiele pytań odnośnie wyprawy na które nasz kolega szybko udzielał wyczerpujacych odpowiedzi. 

Niedługo kolejne zebranie, tym razem w planie merytoryczne przygotowaniu do sezonu.

 

23.01.2015 Wymiana Licencji!


Przypominamy wszystkim pilotom szybowcowym o konieczności wymiany licencji szybowcowej PL(G) na nowa licencję SPL! Termin ważności wszystkich licencji PL(G) wygasa 8 kwietnia 2015r niezależnie od terminu podanego w druku licencji.

Zaczęcamy do zapoznania się z oficjalnym komunikatem ULC

http://ulc.gov.pl/_download/personel_lotniczy/komunikaty/komunikat_dot_waznosci_lic_PL_FB_i_PL_G.pdf

 

 

Joomla Templates by Joomla51.com